
Pirelli Cinturato Gravel M
Jakie opony do gravela?
Mamba on Bike
Opony zgodnie z obietnicami producenta są bardzo wszechstronne. Bardzo dobrze radzą sobie w zróżnicowanym terenie. Czy będzie to leśna ścieżka za miastem, czy rozorana przez leśników błotnista droga po ścince, czy trudniejszy fragment singla w Świeradowie lub asfalt łączący wszystkie te miejsca. Wszędzie tam Cinturato Gravel M sobie poradzi a Ty będziesz czuł się pewnie.

Test roweru Look 765 RS Gravel
ETNH Gravel Magazine
Nie ma przypadków. Co ma być to będzie, czasami trzeba tylko wystarczająco długo poczekać. Nie planowałem testować Looka 765 RS Gravel, on się po prostu wydarzył w moim rowerowym życiu. A potem nie do końca chciałem go oddać.(...)
Kiedy człowiekowi wydaje się, że wie już wszystko może zdarzyć się taki moment, że nagle okazuje się, że trzeba przemeblować swoje wyobrażenia na dany temat. Looka 765 RS Gravel pokazał mi, że pomimo moich korzeni w MTB i trochę innych preferencji co do geometrii roweru inne rozwiązanie może działać i to doskonale. Połączenie geometrii inspirowanej szosą oraz doświadczenia w budowaniu ram sprawiły, że testowałem gravel, który jest bardzo bliski temu, co chciałbym mieć, gdybym preferował ściganie na tego typu sprzęcie. Sztywna rama świetnie przyspiesza, a geometria inspiruje do agresywnej jazdy, nie tylko w terenie.


Test opon Pirelli Cinturato Gravel M
ETNH Gravel Magazine
Wysokie i rzadko rozmieszczone klocki Pirelli Cinturato Gravel M, dobrze radzą sobie ze zróżnicowanymi warunkami, zapewniając grip podczas przyspieszania i całkiem niezłe trzymanie podczas hamowania nawet na wilgotnych skałach. Potrzeba rzeczywiście sporych tarapatów, aby zerwać przyczepność i doprowadzić do uślizgu koła podczas jazdy w trudnym terenie.(...)
Pirelli Cinturato Gravel M to uniwersalna terenowa opona na zróżnicowane warunki. Korzenie, kamienie, błoto, twarda nawierzchnia i luźny żwir, te opony naprawdę zasługują na swoją nazwę „teren mieszany”, czyli literkę M.

Test opon Pirelli Cinturato Gravel RC
ETNH Gravel Magazine
Ta opona kocha prędkość i czuć to od pierwszego szybkiego odcinka z szutrem premium na jaki traficie. (...)
Pirelli Cinturato Gravel RC, to opona przeznaczona do szybkiej jazdy w terenie. Umiejętne i świadome wykorzystanie układu bieżnika, kiedy pochylamy mocno rower i włączone do trakcji zostają wysokie klocki rozmieszczone po zewnętrznych stronach opony, czynią z modelu RC potężną broń w walce z czasem i przeciwnikami na zawodach. Przyczepność rodem z MTB XC, pozwala dynamicznie przyspieszać i wydatnie skraca drogę hamowania. Mocny akcent na wytrzymałość opony, to ukłon w stronę pokonywania technicznych sekcji piecem, bez obaw o defekt, który mógłby nas wyeliminować z rywalizacji.

Test Knog Scout – alarm i lokalizator roweru w jednym
ETNH Gravel Magazine
Knog Scout waży 25 gramów, ma kompaktowe wymiary (106 mm/26 mm/8 mm) i raz naładowany (przez USB-C) działa przez 6 miesięcy. Jest całkowicie odporny na błoto i deszcz (IP67). Kosztuje 279 zł, co porównując z ceną standardowego AirTaga (około 180 zł), nie wydaje się wygórowaną ceną. Nie zastąpi solidnego zapięcia, ani zdrowego rozsądku, ale możne znacząco podnieść poziom kontroli nad rowerem, kiedy tracimy go z oczu.

Test lampek Knog PWR Trail 1100L i PWR Road 700L
ETNH Gravel Magazine
Na rynku znajdziemy lampki mocniejsze, z ogniwami o większej pojemności i do kupienia w niższej cenie. W tym przypadku jednak otrzymujemy produkt o doskonałej jakości wykonania (korpus wykonany ze stopu aluminium obrabianego CNC), z bogatym wyborem akcesoriów, będący częścią całego ekosystemu Knoga. Możliwość miksowania modularnych komponentów, precyzyjnego dopasowania trybów świecenia do swoich potrzeb, świetna ergonomia pracy z urządzeniem oraz niezawodność, to argumenty, które przemawiają bardzo mocno za tym zestawem. Jeśli twoim głównym kryterium wyboru nie jest cena, a walory użytkowe, to zdecydowanie powinieneś rozważyć Knoga PWR.

Test Toreb bikepackingowych Restrap
ETNH Gravel Magazine
Pod względem wykonania, to wysoka półka… niestety również cenowa. I to chyba ich jedyna wada. Porównywanie Restrapa ceną, będzie zawsze błędne. Restrap gra w swojej lidze, oferując użyteczność, bardzo solidny sprzęt, dbałość o detale oraz dożywotnią gwarancję na swoje produkty. To torby na lata, które w przypadku uszkodzenia się naprawia (i zrobi to dla ciebie producent). Przekonują mnie te argumenty, bo w tej cenie kupuję również spokój, że wymarzonych wakacji nie zepsuje awaria sprzętu. Tutaj nigdy nie warto oszczędzać.

Test ładowarki słonecznej Knog PWR Solar 10W
ETNH Gravel Magazine
Przeznaczeniem Knog PWR Solar jest bikepacking. Leniwy, zgodny z rytmem dnia i urlopowego czasu. Ten panel może zdecydowanie wydłużyć czas przebywania poza cywilizacją i hotelowym pokojem.

Nowości od Knog: Blinder R-150, Blinder Link i nowe Frogi!
ETNH Gravel Magazine
Jestem zdecydowanym zwolennikiem jazdy w dzień w ruchu ulicznym z lampkami, a Blinder R-150 w najjaśniejszym trybie nadaje się do tego bardzo dobrze. Odpalenie jednego z trybów z błyskającym stroboskopem, zdecydowanie przyciąga wzrok nawet w słoneczny dzień. (...)
Knog Frog w nowej odsłonie (v3), to kontynuacja minimalizmu znanego z poprzednich model, z tym, że lampka jest jeszcze mniejsza, jeszcze jaśniejsza i dostępna w jeszcze większej ilości kolorów obudowy (6 różnych).

Test Knog PWR Sound i PWR Lantern
ETNH Gravel Magazine
Gra na tyle głośno, aby umilić czas podczas podróży i na biwaku, jednak nie na tyle, aby udźwignąć imprezę w plenerze. Generuje czysty dźwięk pozbawiony zniekształceń. Słuchanie muzyki lub podcastów, to zadanie dla Knog PWR Sound i w tym sprawdza się najlepiej. (...)
Lampion na kompaktową i lekką konstrukcję, po złożeniu ma 15 cm x 6 cm i waży 180 gramów. Po zainstalowaniu baterii, może być postawiony na blacie lub zawieszony u powały. Wtedy działa rzeczywiście najlepiej, dając ciepłe i przyjemne światło, zupełnie inne niż pochodzące z czołówek lub lampek rowerowych. Ma to sens.
