Squirt Chain Lube - Smary do łańcucha na bazie wosku

Jak stosować smary Squirt by utrzymać czysty i cichy łańcuch. 

  1. Czym są smary Squirt Chain Lube?
  2. Jak działają smary Squirt Chain Lube?
  3. Czy smary Squirt nadają się do każdego roweru?
  4. Który smar wybrać?
  5. Jak powinna przebiegać pierwsza aplikacja?
  6. Na jak długo wystarcza jedna aplikacja?
  7. Jak często należy odtłuszczać łańcuch?
  8. Jaki jest okres trwałości smaru w butelce?
  9. Co zrobić gdy smar zgęstnieje w butelce?
  10. Czy to normalne, że smar rozdzielił się w butelce?
  11. Dlaczego na zębatkach pojawiła się większa ilość czarnego osadu?
  12. Dlaczego na łańcuchu trenażera widać niewielką ilość czarnych cząstek?

O marce Squirt Cycling Products

Pochodząca z RPA marka Squirt Cycling Products, założona i zarządzana przez pasjonatów kolarstwa, jest producentem innowacyjnych produktów do pielęgnacji rowerów. Znane z wysokiej jakości i doskonałej wydajności ułatwiają konserwację roweru i przedłużają żywotność komponentów, a przy tym wytwarzane są z dbałością o środowisko, naciskiem na biodegradowalność i recykling.

Produkty Squirt od początku wspierały uczestników najbardziej znanego i najtrudniejszego wyścigu etapowego – ABSA Cape Epic MTB, a obecnie marka zaangażowana jest we współpracę z całym cyklem najbardziej epickich etapówek – Epic Global MTB Series.

Najchętniej wybieranymi przez rowerzystów produktami z oferty marki Squirt są smary do łańcucha na bazie wosku.

 

Czym są smary Squirt Chain Lube?

Opracowana przez Squirt unikalna formuła jest pierwszą skuteczną emulsją do smarowania łańcucha składającą się ze staranie wyselekcjonowanych wosków rozpuszczonych w wodzie. Charakteryzuje się długotrwałym działaniem (zawiera wystarczającą ilość wosku, aby przetrwać maraton MTB), nie gromadzi brudu, zmniejsza tarcie i poprawia zmianę biegów, przedłuża żywotność układu napędowego oraz minimalizuje irytujący hałas suchego łańcucha. Dodatkowo formuła emulsji nie zawiera syntetycznych rozpuszczalników, co czyni smary ekologicznymi i w 100% biodegradowalnymi.

Jak działają smary Squirt Chain Lube?

Po nałożeniu na łańcuch woda odparowuje, pozostawiając mikrofilm wosku, który jest suchy, nie przyciąga kurzu ani zanieczyszczeń i odpycha wodę. W przeciwieństwie do smarów na bazie oleju emulsja Squirt nie tworzy czarnej pasty, która przyspiesza zużywanie się układu napędowego.

Przy wszystkich wymienionych zaletach, woskowo-wodne smary Squirt są łatwe i szybkie w użyciu, tak samo jak klasyczne oleje. Aplikuje się je prosto z buteleczki na łańcuch, potrzebują tylko trochę czasu aby woda zdążyła odparować, dlatego nie powinno się smarować łańcucha bezpośrednio przed jazdą.

Czy smary Squirt nadają się do każdego roweru?

Smary Squirt sprawiają, że napęd roweru jest czysty, cichy i efektywny w każdych warunkach co czyni je idealnym środkiem do stosowania w każdej dyscyplinie kolarstwa, od kolarstwa szosowego i triathlonu, poprzez codzienny commuting, po gravel, MTB i przełaje.

Który smar wybrać?

  • Long Lasting Chain Lube: jest oryginalną, opracowaną przez Squirta, emulsją woskowo-wodną do smarowania łańcuchów rowerowych, zapewniającą skuteczną i długotrwałą ochronę łańcucha przy minimalnej obsłudze.
  • E-bike Chain Wax: zawiera dodatki wysokociśnieniowe i modyfikatory tarcia mające ograniczać zużycie łańcucha oraz komponentów narażonych na znacznie większe obciążenia w napędach rowerów elektrycznych.
  • Low Temp Chain Lube: zmodyfikowana formuła zapobiega gęstnieniu w temperaturach poniżej zera, zapobiegając zwiększeniu lepkości i spadku wydajność, jak dzieje się w przypadku innych smarów. Obniżony punkt krzepnięcia stabilizuje konsystencję wosku i utrzymuje wydajność smaru w bardzo niskich temperaturach, od +5℃ do -20℃.

Jak powinna przebiegać pierwsza aplikacja?

Jest to bardzo ważny krok w zapewnieniu optymalnego działania wszystkich smarów do łańcucha Squirt. Łańcuch musi zostać odpowiednio odtłuszczony, wszystkie wcześniejsze oleje i smary dokładnie usunięte, aby wosk mógł przylegać do gołego metalu i dokładnie wniknąć w sworznie, rolki i tuleje łańcucha. W tym celu można użyć dedykowanego odtłuszczacza na bazie wody, biodegradowalnego koncentratu Squirt Bike Cleaner.
Po wyschnięciu łańcucha dobrze wstrząśnij butelką Squirt Chain Lube i nałóż jedną warstwę smaru, powoli obracając korbami do tyłu, następnie kontynuuj obracanie kolejne 10 razy, aby upewnić się, że wosk prawidłowo i równomiernie wniknie w łańcuch. Poczekaj, aż pierwsza warstwa wyschnie i nałóż drugą warstwę w ten sam sposób, co zapewni pełne pokrycie łańcucha woskiem. 

Należy pamiętać, że smary Squirt są emulsjami wosku w wodzie, dlatego należy je przechowywać i nakładać w temperaturach powyżej zera i pozostawić do wyschnięcia przed jazdą, najlepiej w pomieszczeniu. Po wyschnięciu i odparowaniu wody na łańcuchu pozostaje tylko wosk.

Wosk Low Temp został zaprojektowany tak, aby nie twardniał w ekstremalnie niskich temperaturach, jednak nakładać należy go w temperaturze powyżej zera.

Po pierwszym nałożeniu Squirt Chain Lube należy używać już tylko smarów Squirt

[product category_id="702" slider="true" onlyAvailable="true"]

Na jak długo wystarcza jedna aplikacja?

Po jednej aplikacji łańcuch pozostanie czysty i będzie pracował cicho na dystansie od 50 do 160 kilometrów, zależnie od warunków. Na mokro i w błocie warstwa ochrona wytrzyma krócej, niż przy jeździe po drogach suchych i wolnych od kurzu. Ogólnie rzecz biorąc, gdy zaczynasz słyszeć hałas suchego łańcucha, należy ponowić smarowanie.

Przed ponownym nałożeniu smaru Squirt należy przetrzeć łańcuch suchą szmatką w celu usunięcia pyłu z powierzchni, następnie nałożyć pojedynczą warstwę smaru i wykonać jeszcze 10 obrotów korbami, aby zapewnić woskowi dobrą penetrację wnętrza łańcucha. Smarowanie łańcucha zaleca się wykonać wieczorem przed jazdą, dzięki czemu woda będzie miała wystarczająco dużo czasu na odparowanie, pozostawiając jedynie suchy wosk wewnątrz łańcucha.

 

Jak często należy odtłuszczać łańcuch?

Używając Squirt Long Lasting Chain Lube odtłuszczanie łańcucha nie jest konieczne, ponieważ smar nie tworzy czarnego osadu, i tak jak oleje, nie zatrzymuje brudu przyspieszającego zużycie łańcucha. Od czasu do czasu wystarczy przetrzeć łańcuch suchą szczotką i usunąć sporadyczne osady z kółek tylnej przerzutki za pomocą szpikulca lub płaskiego śrubokręta.
Dogłębne czyszczenie łańcucha należy przeprowadzać tylko w indywidualnych przypadkach, np. gdy słychać zgrzytanie łańcucha po błotnistej jeździe co oznacza, że do łańcucha dostał się nadmierna ilość brudu, który trzeba zmyć. Należy pamiętać, że odtłuszczenie usuwa cały osadzony wosk z wnętrza łańcucha i konieczne będzie ponowne nałożenie dwóch warstw smaru zgodnie z instrukcjami dotyczącymi pierwszej aplikacji..

Jaki jest okres trwałości smaru w butelce?

Jeśli smar jest przechowywany w zalecanych warunkach, jego trwałość wynosi wiele lat. Próbki starsze niż 15 lat nadal zachowują swoją funkcjonalność.

Co zrobić gdy smar zgęstnieje w butelce?

Smar Squirt powinien być przechowywany w temperaturze od 4℃ do 35℃ z zakręconym korkiem. Jeśli zamarznie lub nadmiernie odparuje, stanie się gęsty, można go przywrócić do kremowej postaci, dodając odrobinę gorącej wody i wstrząsając (zwykle około 10% wody).

Czy to normalne, że smar rozdzielił się w butelce?

Tak. Wszystkie smary do łańcuchów Squirt to biodegradowalne emulsje woskowo-wodne z dodatkami składników zapobiegającymi zużyciu komponentów. Zastosowanie w pełni rafinowanych wosków najnowszej generacji może powodować naturalne rozdzielanie się składników emulsji, jeśli jest ona pozostawiona na dłuższy czas. Jeśli zauważysz, że butelka Squirt Chain Lube ma widoczną warstwę separacji na dnie, jest to normalne. Jeśli zostanie dobrze wstrząśnięty przed zastosowaniem, nie ma to wpływu na działanie smaru.

Dlaczego na zębatkach pojawiła się większa ilość czarnego osadu?

Najprawdopodobniej nałożone zostało zbyt dużo smaru przy pierwszej aplikacji lub ponowne smarowanie nastąpiło zbyt szybko. Jednak w przeciwieństwie do tłustych smarów, które tworzą pastę szlifierską pokrywającą łańcuch, większość wosku, który zostanie wydalony, gromadzi się wokół kółek przerzutki lub na koronkach, gdzie nie powoduje żadnych uszkodzeń układu napędowego i są łatwa do usunięcia za pomocą np. szczoteczki. Jeśli łańcuch został prawidłowo odtłuszczony za pierwszym razem, nie ma potrzeby robienia tego ponownie.
Sposobem, aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, jest po nałożeniu smaru przepuszczenie łańcucha przez suchą szmatkę przez jeden lub dwa obroty korbami, a następnie jazda do momentu usłyszenia odgłosu suchego łańcucha i dopiero wtedy ponowne nałożenie nieco mniejszej ilości smar (lub na krótko wcześniej). Chociaż na dystans pomiędzy kolejnymi aplikacjami mają wpływ warunki jazdy, to używając smarów Squirt regularnie szybko nabierzesz doświadczenia, na jak długo wystarcza jedna aplikacja. 

Dlaczego na łańcuchu trenażera widać niewielką ilość czarnych cząstek?

Małe czarne cząstki są składnikami twardego wosku Squirt zrzucane z łańcucha celem usuwania nadmiaru wosku i uwięzionego brudu. Jest to normalny proces, które zachodzi także podczas jazdy na rowerze, tylko tego nie widać. W przypadku trenażerów stacjonarnych może się okazać, że więcej wosku gromadzi się na łańcuchu, ponieważ ten nie trzęsie się wystarczająco, aby sprzyjać zrzucaniu cząstek.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl