Sprawdzamy kierownicę FSA Pro-Wing AGX
etnh.cc
Jak zweryfikować zainteresowaniem sprzętem? Można go zostawić do montażu w rowerze u zaprzyjaźnionego mechanika, by potem usłyszeć, że trzech klientów chciało go kupić! Tym razem chodziło o nową kierownicę FSA Pro-Wing AGX, a my sprawdziliśmy, do czego się nadaje, a do czego niekoniecznie.(…)
Kierownica FSA Pro-Wing AGX będzie interesującą propozycją dla jeżdżących na długich dystansach, oferując dodatkowe pozycje dla zmęczonych dłoni. Jej kształt i szerokość dodatkowo pozwalają wygodnie dopasować tobołki i wyposażenie. Jednocześnie przyjęcie typowej pozycji aerodynamicznej jest utrudnione, tu lepsze będą wyspecjalizowane przystawki a la triatlon z dodatkowymi podpórkami pod łokcie.
Test Look 765 RS Gravel
hardahorda.pl
Obecnie wydaje się, że już każda firma produkująca rowery ma w swojej ofercie gravela. Look też nie ma zamiaru patrzeć tylko w kierunku szosy i widzi dokładnie, że na tej gałęzi można obecnie dobrze zarobić. (…) Już sama myśl o Looku kierowała mnie w stronę myślenia, że nie są to rowery popularne, więc muszą być drogie, takie dla prawdziwych koneserów.
Nietypowo musimy zacząć od ceny, ponieważ z mojej perspektywy to był już pierwszy element, który spowodował, że zacząłem się tym rowerem bardziej interesować. Okazuje się, że Look nie musi być drogi i tak naprawdę cenowo stanowi on olbrzymią konkurencję dla bardziej popularnych w Polsce marek...
Dlaczego warto stosować krem przeciw otarciom?
Krem przeciw otarciom jest kluczowy w zapobieganiu powstawania bolesnych otarć i obrzęków podczas jazdy na rowerze i innych aktywności fizycznych. Specjalna formuła kremu tworzy barierę, która zmniejsza tarcie między skórą, a powierzchniami, które mogą ją podrażniać. Zapobiega powstawaniu bolesnych miejsc, które mogą przekształcić się w odleżyny lub stany zapalne, szczególnie w obszarach mających kontakt z siodełkiem rowerowym...
Knog Scout Travel to najlepszy przyjaciel Twojego bagażu
dailyweb.pl
Korzystam z alarmu rowerowego Knog Scout. Spodziewałem się więc jak dziać będzie model Travel. Nie pomyliłem się. To urządzenie, które jest proste, ale dopracowane do perfekcji. (...) Knog Scout Travel to naprawdę świetny towarzysz w podróży. Ma za zadanie chronić nasz bagaż. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nie ma zabezpieczeń i alarmów, których nie można złamać. Scout Travel pozwali jednak zlokalizować zagubiony bagaż, wyświetlić informacje dla znalazcy i przepłoszyć amatorów cudzej własności.
Enduro Bearings - budowa i techologe łożysk
Enduro Bearings, z siedzibą w Kalifornii (USA), projektuje i produkuje łożyska rowerowe od prawie 30 lat. W 1997 roku firma wprowadziła swoją pierwszą innowację – łożyska MAX – które są obecnie powszechnie uważane za standard w branży. Od tego czasu marka nieprzerwanie wprowadza nowe rozwiązania i rozszerza swoją ofertę. Wśród najbardziej znaczących innowacji jest Torqtite, gwintowany wkład suportu stanowiący rozwiązanie dla hałaśliwych, wciskanych suportów typu Press Fit, który stał się inspiracją dla wielu innych podobnych rozwiązań. Dwanaście lat temu Enduro opracowało pierwszy z dwóch produktów objętych dożywotnią gwarancją – ceramiczno-hybrydowe łożyska rowerowe XD15. W 2021 roku na rynek trafił drugi z produktów "na zawsze" – opatentowane, suporty Maxhit™. Obecnie kolekcja obejmuje ponad 1000 modeli łożysk do piast, sterów, suportów i zawieszeń. W ofercie znajdują się również kompletne zestawy sterowe, wkłady suportu, kółeczka przerzutki, narzędzia serwisowe oraz uszczelki do amortyzatorów. Dzięki zastosowaniu najlepszych technologii, staranie wyselekcjonowanych materiałów i precyzyjnej obróbki, Enduro gwarantuje najwyższą trwałości i jakość działania swoich produktów. Dzisiaj globalne przedsiębiorstwo, Enduro Bearings zaopatruje setki producentów OEM i tysiące sprzedawców detalicznych na całym świecie. Rocznie ponad 10 milionów sztuk łożysk jest montowanych w topowych rowerach górskich marek: Santa Cruz, Yeti, Evil, Pivot, Niner, Alchemy, BMC, Giant, Atherton, Rocky Mountain, Orbea i Canyon. Miliony rowerzystów jeździ na rowerach z łożyskami Enduro.
Pirelli Cinturato Gravel S – Przyczepność w błocie i trudnych warunkach terenowych.
ETNH Gravel Magazine
Pirelli Cinturato Gravel S jest oponą przeznaczoną na błotniste i trudne warunki terenowe. Bieżnik opony wyraźnie przypomina charakterystyczny wzór, który zazwyczaj kojarzymy z oponami MTB do ścigania i jest atutem na technicznych, wymagających trasach, gdzie przyczepność i kontrola są kluczowe.(...)
Cechą wyjątkową Pirelli Cinturato Gravel S jest bardzo (jak na grawelową oponę) miękka mieszanka użyta do budowy klocków – wyraźnie bardziej gumowa w pozostałych modelach.(…)
Od Cinturato Gravel S oczekiwałem przyczepności i pewności w prowadzeniu. Na tym polu ta opona nie zawodzi, oferując zdecydowanie ponadprzeciętnego gripa na mokrym, błotnistym podłożu i wszędzie tam, gdzie możemy spodziewać się tarapatów.(…)
Pirelli konsekwentnie poszło tutaj w miękką mieszankę i jedne z najwyższych klocków w oponach grawelowych na rynku, stawiając wszystko na jedną kartę (grip!)…
Recenzja Knog Blinder Pro 1300 lm. Apple wśród marek oświetlenia rowerowego.
dailyweb.pl
Mówią, że lampka ma świecić, a nie wyglądać. Pewnie i jest w tym sporo racji, a co jeśli dodatkowo wygląda dobrze? Tak właśnie jest z Blinderem Pro. Jest ona bardzo zgrabna, do tego stopnia, że często służy mi jako latarka domowa i taki ma właśnie kształt, z charakterystycznymi obłościami.(...)
Polecam wszyscy, którzy chcą mieć na kierownicy kawał dobrego światła, w doskonałej jakości opakowaniu, które będzie cieszyć oko.
Knog Blinder 900 to nowa lampa rowerowa premium – pierwsze wrażenia
rozładowani.pl
To, co mnie zaskoczyło to moc Knog Blinder 900. Blinder 900 zdaje się świecić z większą niż deklarowana. Może to tylko wrażenie, ale jest ono bardzo silne.
Knog Frog V3 i Knog Plus — dwa zestawy lampek, oba rewelacyjne
rozładowani.pl
Knog to szalona firma z Australii. Jest uwielbiana przez klientów za fantazyjne i ciekawe akcesoria rowerowe. Mój pierwszy raz z tą firmą to zakup Knog Blinder ARC 550. To była moja pierwsza mocna i porządna latarka rowerowa. Kupiłem ją jakieś 8 lat temu i do dzisiaj wiernie mi służy jako zapas. Jej jakość jest dla mnie legendarna. Brałem ją w góry, nad jeziora i morze. Miałem ją przy sobie na wakacjach za granicą i wieczorami w mieście. Rzucałem nią, rzucano mi ją, spadała, toczyła się. Raz wpadła mi do ogniska, a raz pod koła roweru. Dwa razy myślałem, że ją zgubiłem. Była mocno eksploatowana…
Beeline Velo 2 to mały i sprytny sposób by już więcej się nie gubić
rozładowani.pl
To mały komputer, który ma okrągłą formę. Dzięki łączności z telefonem jest w stanie wyświetlać wskazówki dojazdu oraz dane telemetryczne jak prędkość, czas trwania, dystans czy czas ETA(...)
Sprawdza się idealnie w dużym mieście, w którym nie znamy każdej ulicy, gdy załatwiamy ważne sprawy lub odbieramy paczki z dziwnych kurierskich pick pointów. Działa też rewelacyjnie podczas wycieczek w nieznane miejsca. Beeline Velo 2 posiada dużą społeczność, która wyruszyła w trasy już przeszło 2,5 miliona razy, pokonując wspólnie ponad 100 milionów kilometrów. Wiąże się to z ciekawą funkcją oceniania drogi.
Ass Savers Win Wing – błotnik wymyślony na nowo
ETNH Gravel Magazine
Świat podzielił się na zwolenników oraz zdecydowanych przeciwników błotników w rowerach szutrowych. Ci pierwsi cenią sobie czyste plecy podczas jazdy w deszczu czy po błocie. Drudzy powołują się na zasady „velominati” i estetykę, a ci najbardziej ortodoksyjni na dodatkowe obciążenie ich karbonowych ścigaczy.(...)
Błotnik Ass Savers Wing Wing to moim zdaniem „must have” wyposażenia dodatkowego do roweru, w czasie jazdy w złą pogodę. Myślę, że jego lekkość, prostota montażu, wygląd i trwałość przekonają do zakupu niejednego przeciwnika błotnikowych rozwiązań.
UDOG Distanza: Gravelowe buty inaczej
ETNH Gravel Magazine
Karbonowa podeszwa, trójwymiarowo tkana cholewka o różnych splotach w zależności od miejsca na bucie, sznurówki oraz wysoko poprowadzona guma dla ochrony podczas chodzenia. Tym butom z wyglądu bliżej do wspinaczkowych, niż do klasycznych butów rowerowych.(...)
Buty UDOG Distanza to będzie solidny wybór dla gravelowców i bikepackersów, którzy poszukują wysokiej jakości obuwia, które łączy w sobie wygodę, wydajność i trwałość. System sznurowania zapewnia dokładne dopasowanie, a odporna konstrukcja pozwala na komfortowe chodzenie nawet w trudnym terenie.
Knog Scout najlepszy kompan Twojego roweru i największy wróg podłych złodziei
rozładowani.pl
Mam kilka rowerów. Każdy z nich kocham. O każdy się boję. Mam więc drogie zapięcia rowerowe i kilka innych sposobów, by chronić się przed amatorami cudzego mienia. Teraz mam też nową broń — to alarm rowerowy, który połączysz ze smartfonem — Knog Scout(...)
Knog Scout to urządzenie, które zaskakuje prostotą, świetnym wykonaniem, przemyślaną formą oraz doskonałą aplikacją na telefon. (...)
Mało sprzętu robi na mnie wrażenie, jeszcze mniej jest takiego, który w pełni mnie zadowala. Knog Scout jest jednak świetny i unikalny, dlatego zrobię coś, czego unikam w moich tekstach — polecam Wam zakup! Będziecie naprawdę zadowoleni!
Pirelli Gravel S
ETNH Gravel Magazine
Nowa opona Pirelli Cinturato Gravel S ma wyższy bieżnik dla przyczepności w terenie(...)
Nowa agresywna opona Pirelli Cinturato Gravel S uzupełnia ofertę opon szutrowych do jazdy po różnego typu nawierzchni. Nowa opona Cinturato Gravel S (S pochodzi od Soft, miękki) ma najbardziej agresywny wzór bieżnika w całej rodzinie opon gravelowych Włochów.
Pirelli Cinturato Gravel M
Jakie opony do gravela?
Mamba on Bike
Opony zgodnie z obietnicami producenta są bardzo wszechstronne. Bardzo dobrze radzą sobie w zróżnicowanym terenie. Czy będzie to leśna ścieżka za miastem, czy rozorana przez leśników błotnista droga po ścince, czy trudniejszy fragment singla w Świeradowie lub asfalt łączący wszystkie te miejsca. Wszędzie tam Cinturato Gravel M sobie poradzi a Ty będziesz czuł się pewnie.
Test roweru Look 765 RS Gravel
ETNH Gravel Magazine
Nie ma przypadków. Co ma być to będzie, czasami trzeba tylko wystarczająco długo poczekać. Nie planowałem testować Looka 765 RS Gravel, on się po prostu wydarzył w moim rowerowym życiu. A potem nie do końca chciałem go oddać.(...)
Kiedy człowiekowi wydaje się, że wie już wszystko może zdarzyć się taki moment, że nagle okazuje się, że trzeba przemeblować swoje wyobrażenia na dany temat. Looka 765 RS Gravel pokazał mi, że pomimo moich korzeni w MTB i trochę innych preferencji co do geometrii roweru inne rozwiązanie może działać i to doskonale. Połączenie geometrii inspirowanej szosą oraz doświadczenia w budowaniu ram sprawiły, że testowałem gravel, który jest bardzo bliski temu, co chciałbym mieć, gdybym preferował ściganie na tego typu sprzęcie. Sztywna rama świetnie przyspiesza, a geometria inspiruje do agresywnej jazdy, nie tylko w terenie.
Test opon Pirelli Cinturato Gravel M
ETNH Gravel Magazine
Wysokie i rzadko rozmieszczone klocki Pirelli Cinturato Gravel M, dobrze radzą sobie ze zróżnicowanymi warunkami, zapewniając grip podczas przyspieszania i całkiem niezłe trzymanie podczas hamowania nawet na wilgotnych skałach. Potrzeba rzeczywiście sporych tarapatów, aby zerwać przyczepność i doprowadzić do uślizgu koła podczas jazdy w trudnym terenie.(...)
Pirelli Cinturato Gravel M to uniwersalna terenowa opona na zróżnicowane warunki. Korzenie, kamienie, błoto, twarda nawierzchnia i luźny żwir, te opony naprawdę zasługują na swoją nazwę „teren mieszany”, czyli literkę M.
Test opon Pirelli Cinturato Gravel RC
ETNH Gravel Magazine
Ta opona kocha prędkość i czuć to od pierwszego szybkiego odcinka z szutrem premium na jaki traficie. (...)
Pirelli Cinturato Gravel RC, to opona przeznaczona do szybkiej jazdy w terenie. Umiejętne i świadome wykorzystanie układu bieżnika, kiedy pochylamy mocno rower i włączone do trakcji zostają wysokie klocki rozmieszczone po zewnętrznych stronach opony, czynią z modelu RC potężną broń w walce z czasem i przeciwnikami na zawodach. Przyczepność rodem z MTB XC, pozwala dynamicznie przyspieszać i wydatnie skraca drogę hamowania. Mocny akcent na wytrzymałość opony, to ukłon w stronę pokonywania technicznych sekcji piecem, bez obaw o defekt, który mógłby nas wyeliminować z rywalizacji.
Test Knog Scout – alarm i lokalizator roweru w jednym
ETNH Gravel Magazine
Knog Scout waży 25 gramów, ma kompaktowe wymiary (106 mm/26 mm/8 mm) i raz naładowany (przez USB-C) działa przez 6 miesięcy. Jest całkowicie odporny na błoto i deszcz (IP67). Kosztuje 279 zł, co porównując z ceną standardowego AirTaga (około 180 zł), nie wydaje się wygórowaną ceną. Nie zastąpi solidnego zapięcia, ani zdrowego rozsądku, ale możne znacząco podnieść poziom kontroli nad rowerem, kiedy tracimy go z oczu.
Test lampek Knog PWR Trail 1100L i PWR Road 700L
ETNH Gravel Magazine
Na rynku znajdziemy lampki mocniejsze, z ogniwami o większej pojemności i do kupienia w niższej cenie. W tym przypadku jednak otrzymujemy produkt o doskonałej jakości wykonania (korpus wykonany ze stopu aluminium obrabianego CNC), z bogatym wyborem akcesoriów, będący częścią całego ekosystemu Knoga. Możliwość miksowania modularnych komponentów, precyzyjnego dopasowania trybów świecenia do swoich potrzeb, świetna ergonomia pracy z urządzeniem oraz niezawodność, to argumenty, które przemawiają bardzo mocno za tym zestawem. Jeśli twoim głównym kryterium wyboru nie jest cena, a walory użytkowe, to zdecydowanie powinieneś rozważyć Knoga PWR.
Test Toreb bikepackingowych Restrap
ETNH Gravel Magazine
Pod względem wykonania, to wysoka półka… niestety również cenowa. I to chyba ich jedyna wada. Porównywanie Restrapa ceną, będzie zawsze błędne. Restrap gra w swojej lidze, oferując użyteczność, bardzo solidny sprzęt, dbałość o detale oraz dożywotnią gwarancję na swoje produkty. To torby na lata, które w przypadku uszkodzenia się naprawia (i zrobi to dla ciebie producent). Przekonują mnie te argumenty, bo w tej cenie kupuję również spokój, że wymarzonych wakacji nie zepsuje awaria sprzętu. Tutaj nigdy nie warto oszczędzać.
Test ładowarki słonecznej Knog PWR Solar 10W
ETNH Gravel Magazine
Przeznaczeniem Knog PWR Solar jest bikepacking. Leniwy, zgodny z rytmem dnia i urlopowego czasu. Ten panel może zdecydowanie wydłużyć czas przebywania poza cywilizacją i hotelowym pokojem.
Nowości od Knog: Blinder R-150, Blinder Link i nowe Frogi!
ETNH Gravel Magazine
Jestem zdecydowanym zwolennikiem jazdy w dzień w ruchu ulicznym z lampkami, a Blinder R-150 w najjaśniejszym trybie nadaje się do tego bardzo dobrze. Odpalenie jednego z trybów z błyskającym stroboskopem, zdecydowanie przyciąga wzrok nawet w słoneczny dzień. (...)
Knog Frog w nowej odsłonie (v3), to kontynuacja minimalizmu znanego z poprzednich model, z tym, że lampka jest jeszcze mniejsza, jeszcze jaśniejsza i dostępna w jeszcze większej ilości kolorów obudowy (6 różnych).
Test Knog PWR Sound i PWR Lantern
ETNH Gravel Magazine
Gra na tyle głośno, aby umilić czas podczas podróży i na biwaku, jednak nie na tyle, aby udźwignąć imprezę w plenerze. Generuje czysty dźwięk pozbawiony zniekształceń. Słuchanie muzyki lub podcastów, to zadanie dla Knog PWR Sound i w tym sprawdza się najlepiej. (...)
Lampion na kompaktową i lekką konstrukcję, po złożeniu ma 15 cm x 6 cm i waży 180 gramów. Po zainstalowaniu baterii, może być postawiony na blacie lub zawieszony u powały. Wtedy działa rzeczywiście najlepiej, dając ciepłe i przyjemne światło, zupełnie inne niż pochodzące z czołówek lub lampek rowerowych. Ma to sens.